آدرس های سفارت کانادا برای ایرانی ها

سفارت کانادا در ایران از سال 2012 میلادی به دلیل قطع کامل روابط تجاری و دیپلماتیک این کشور با ایران به طور کامل تعطیل بوده و هیچگونه فعالیتی ندارد. همین امر باعث شده است تا شهروندان ایرانی برای انجام هرگونه امور مربوط به این کشور مجبور به مراجعه به سفارت کانادا در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه و نزدیک به ایران شوند.

در این مقاله سعی بر آن خواهیم داشت تا آدرس و لوکیشن سفارت کانادا در کشورهای مختلف که ایرانیان می توانند برای انجام امور خود در رابطه با این کشور به آن ها مراجعه کنند را به طور کامل معرفی و مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر به دنبال آدرس و مشخصات سفارت کانادا در کشورهای مختلف هستید، این مقاله را از دست ندهید

سفارت های کانادا برای ایرانی ها

سفارت کانادا در تهران در خیابان شهید مطهری، خیابان سرافراز، پلاک 57 واقع شده است. شماره تماس آن 8152-021 و کد پستی آن 15868 می باشد. همچنین آدرس سایت سفارت کانادا در تهران نیز http://www.iran.gc.ca است.

برای پاسخگویی هرچه بیشتر و دقیق تر به امور مربوط به شهروندان ایرانی نیز آدرس ایمیل tehran-im-enquiry@international.gc.ca در نظر گرفته شده است؛ اما بهتر است بدانید که در حال حاضر این سفارتخانه به طور کامل تعطیل شده است و هیچگونه فعالیت و خدماتی را به شهروندان ایرانی ارائه نمی دهد.

در این قسمت از مقاله به مشخصات و راه های تماس با سفارت کانادا در کشورهای مختلف که ایرانیان می توانند برای پیگیری امور خود در ارتباط با کشور کانادا به آن ها مراجعه کنند، خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

خدمات افق گشت : اخذ ویزا توریستی کانادا

سفارت کانادا در ترکیه

کشور ترکیه در دو شهر استانبول و آنکارا دارای سفارت کانادا می باشد که هر دوی آن ها تمامی خدمات مربوط به این کشور را ارائه می دهند. حال به بیان مشخصات هر یک از آن ها می پردازیم.

سفارت کانادا در استانبول

سفارت کانادا در استانبول به دلیل سهولت در رفت و آمد و هزینه نسبتا پایین پرواز و هتل های اقامتی در مقایسه با سایر سفارت های کانادا میزبان تعداد بیشتری از ایرانیان می باشد. شماره تماس این سفارتخانه 902123859700 و شماره فکس آن 902123571000 می باشد.

سفارت کانادا در استانبول - افق گشت
سفارت کانادا در استانبول – افق گشت

سایت سفارت کانادا در استانبول www.turkey.gc.ca می باشد که مرجع مناسب و بروزی برای پیگیری امور مربوط به مهاجرت و سفر و همچنین اطلاع رسانی های مربوط به وقت سفارت کانادا محسوب می شود.

آدرس ایمیل سفارت کانادا در استانبول نیز ISTBL-consular@international.gc.ca می باشد که تمامی مکاتبات در رابطه با امور ویزا و مهاجرت از طریق آن قابل انجام خواهند بود.

سفارت کانادا در این شهر تمامی خدمات مربوط به امور در ارتباط با این کشور از جمله انگشت نگاری کانادا در استانبول را به مراجعین خود ارائه می دهد. برای مراجعه به این مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول باید به این موضوع توجه داشته باشید که سفارت کانادا در استانبول در روزهای دوشنبه تا جمعه هر هفته و در ساعت های 8 و 30 دقیقه صبح تا 12 و 30 دقیقه ظهر فعالیت دارد.

پیشنهاد می کنیم ساعت پرواز به استانبول خود را طوری تنظیم کنید تا قبل از شروع ساعت کار این سفارت به مقصد خود برسید. در نتیجه آن قادر خواهید بود تا امور خود را در همان روز پیگیری کنید و آن را یک روز کاری تسریع کنید.

آدرس و لوکیشن سفارت کانادا در استانبول به شرح زیر است:
Buyukdere Caddesi No: 209, Tekfen Tower, 4.Levent, Istanbul, Türkiye

بهتر است بدانید فاصله میدان تکسیم تا سفارت کانادا در استانبول حدود 4 کیلومتر است و برای مراجعه به آنجا می توانید از انواع وسیله های حمل و نقل اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید و به راحتی به مقصد خود برسید.

مطالعه بیشتر: همه چیز درباره کشور کانادا

سفارت کانادا در آنکارا

دومین سفارت کانادا در ترکیه در شهر آنکارا واقع شده است. همانند سفارت کانادا در استانبول، این سفارتخانه نیز تمامی خدمات مربوط به ویزا کانادا را ارائه می دهد.

اگر این شهر را برای پیگیری امور خود انتخاب کرده اید، بهتر است بدانید سایت سفارت کانادا برای مهاجرت www.turkey.gc.ca می باشد و برای پیگیری آخرین اخبار و قوانین ویزا و همچنین وضعیت وقت سفارت کانادا قابل استفاده می باشد.

اما اگر به دنبال راه های ارتباطی با سفارت کانادا در آنکارا هستید، ایمیل این سفارت ANKRA-Consular@international.gc.ca و شماره تماس آن 903124092700 می باشد. برای ارسال مدارک از طریق فکس نیز می توانید از شماره 903124092712 استفاده کنید.

سفارت کانادا در آنکارا در آدرس زیر قابل دسترس می باشد:
Cinnah Caddesi No. 58, Çankaya, 06690, Ankara, Turkey

سفارت کانادا در ایروان

کشور ارمنستان نیز به دلایل زیادی از جمله ارزان بودن رفت و آمد و اقامت و همچنین قابلیت سفر به صورت زمینی حتی با ماشین شخصی، از جمله اولویت های مراجعه به سفارت کانادا محسوب می شود.

سفارت کانادا در ارمنستان - افق گشت
سفارت کانادا در ارمنستان – افق گشت

سفارت کانادا در ایروان به عنوان تنها سفارتخانه این کشور در ارمنستان، تمامی خدمات مربوط به ویزای کانادا را به مراجعین خود ارائه می دهد. اگر در جستجوی آخرین تغییرات قوانین ویزای کانادا و همچنین وضعیت وقت سفارت کانادا در ایروان هستید، می توانید به سایت vfsglobal.ca مراجعه کنید.

شماره تماس سفارت 37410583786 و برای ارسال فکس نیز می توانید از طریق شماره 37410567990 ارتباط برقرار کنید. برای مراجعه به سفارت کانادا در ارمنستان باید به این موضوع دقت داشته باشید که این سفارت در همه روزهای هفته به جز شنبه و یکشنبه ها دایر است و ساعت کاری آن ها در هر روز کاری از 8 و 30 دقیقه صبح تا 5 بعد از ظهر می باشد؛ البته باید بدانید که در زمان استراحت (ساعت 13 تا 13 و 30 دقیقه) پذیرشی صورت نمی گیرد و خدماتی نیز ارائه نمی گردد.

آدرس سفارت کانادا در ایروان مطابق زیر می باشد:
10 Vazgen Sargsyan St, Yerevan 0010, Armenia

سفارت کانادا در امارات

کشور کانادا در دو شهر دوبی و ابوظبی امارات دارای سفارت است که در این قسمت از مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سفارت کانادا در دوبی

اگر قصد دارید در کنار پیگیری امور ویزا کانادای خود، به جایی جذاب و دیدنی سفر کنید و تجربه ای لذت بخش و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید، انتخاب سفارت کانادا در دوبی گزینه ایده آلی محسوب خواهد شد.

همانند سفارت های دیگر، در سفارت کانادا در دوبی نیز تمامی خدمات مربوط به ویزا کانادا از جمله بیومتریک و یا انگشت نگاری ارائه می گردد. البته ذکر این نکته مهم است در برخی از موارد، فرآیند درخواست شهروندان ایرانی که درخواست اولیه خود را از داخل ایران ثبت کرده اند، به گونه ای پیش رفته که درخواست آن ها در شهر ابوظبی پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.

هزینه فرآیند بیومتریک در سفارت کانادا در دبی متناسب با تعداد افراد درخواست دهنده متغیر است. با توجه به اطلاعات مندرج در سایت سفارت کانادا در دبی dubaiconsular@international.gc.ca، این هزینه برای هر نفر معادل 110 درهم در نظر گرفته شده است.

برای ارتباط با سفارت کانادا در دوبی می توانید از شماره تلفن 404-8444-971+ استفاده نمایید. همچنین برای ارسال فکس نیز شماره 404-8556-971+ در نظر گرفته شده است.

سفارت کانادا در دبی در آدرس امارات متحده عربی، جاده شیخ زاید، دبی، برج‌های امارات جمیرا، طبقه ۱۹ قابل دسترس می باشد.

سفارت کانادا در ابوظبی امارات

همانند سفارت این کشور در دوبی، تمامی خدمات ویزای متقاضیان در این مرکز نیز ارائه می گردد؛ همچنین همانطور که قبلا نیز بیان شد، ممکن است فرآیند بررسی درخواست برخی از شهروندان ایرانی که درخواست خود را از داخل ایران ثبت کرده اند صرفا در این مرکز امکان پذیر باشد.

سفارت کانادا در ابوظبی
سفارت کانادا در ابوظبی

سفارت کانادا در ابوظبی در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح الی 4 بعد از ظهر دایر است؛ اما بهتر است بدانید که اگر ماه رمضان را برای سفر خود به امارات انتخاب کرده اید، این ساعات کاری به روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 صبح الی 3 بعد از ظهر تغییر می یابد.

برای پیگیری درخواست و یا سوال های خود می توانید از طریق شماره تلفن 971026940300+ و یا آدرس ایمیل سفارت کانادا در ابوظبی abudhabiconsular@international.gc.ca با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید؛ همچنین شماره فکس سفارت کانادا در ابوظبی نیز 971026940399+ می باشد.

سفارت کانادا در ابوظبی امارات را در آدرس زیر خواهید یافت:
Canada Visa Application Centre VFS (GCC) LLC, Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building, Mina Road, Abu Dhabi

جمع بندی

سفارت کانادا در کشورهای همسایه از جمله ترکیه، ارمنستان، امارات، پاکستان و غیره، مراکزی هستند که شهروندان ایرانی از سال 2012 میلادی به دلیل قطع روابط کشور کانادا با ایران، به منظور پیگیری امور مربوط به ویزای خود از جمله انجام فرآیند انگشت نگاری کانادا مراجعه می کنند.

در این مقاله سعی بر آن شد تا سفارت های کانادا برای شهروندان ایرانی که از جنبه های بعد مسافتی، هزینه های سفر و همچنین سهولت پیگیری درخواست مناسب تر هستند را به طور کامل معرفی و مورد بررسی قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *