رستوران ریحون استانبول یکی از رستوران های ایرانی است که به سبب کیفیت و تنوع بالای غذای آن همواره مورد توجه توریست های این شهر در تور استانبول بوده است و توانسته عنوان بهترین رستوران ایرانی در استانبول ترکیه را از آن خود کند.

در نظرسنجی های معتبر از توریست های استانبول ترکیه، این رستوران امتیاز 8/8 از 10 را کسب نموده است که در نوع خود بی نظیر است.

در این مقاله قصد داریم تا این رستوران را به طور کامل معرفی و مورد بررسی قرار دهیم؛ پس اگر سفر به استانبول را در پیش دارید، این مقاله را از دست ندهید.

رستوران ریحون استانبول کجاست؟

رستوران ریحون استانبول، در نزدیکی میدان تکسیم استانبول، محله توم توم و در خیابان چارشی قرار دارد. این محل که در نزدیکی خیابان استقلال است، به سبب مراکز خرید و پاساژهای بزرگ، رستوران ها و کافه های معروف خود، از شهرت خاصی در بین توریست های استانبول برخوردار می باشد.

موقعیت این رستوران طوری است که به راحتی با استفاده از تاکسی و یا تراموای استانبول قابل دسترس می باشد. علاوه بر آن، ایستگاه مترو شیشانه استانبول نیز در نزدیکی این رستوران قرار دارد.

رستوران ریحون استانبول در فاصله تنها یک کیلومتری برج گالاتای بوده و همچنین، اگر در محله بی اوغلو ساکن هستید، فاصله ای حدود 900 متری را برای رسیدن به این رستوران باید طی کنید.

علاوه بر موارد فوق، اگر برنامه سفر به استانبول را دارید، بهتر است بدانید جاذبه های گردشگری معروفی از جمله کوچه فرانسوی، پاساژ چیچک استانبول و همچنین، حمام تاریخی گالاتاسرای در فاصله بسیار نزدیکی از رستوران ریحون استانبول قرار دارند و به راحتی و با چند دقیقه پیاده روی می توانید از آن ها بازدید کنید.

منوی رستوران ریحون استانبول

رستوران ریحون استانبول ترکیه، در تمای روزهای هفته فعال است و هر روز در دو وعده ناهار و شام پذیرای مشتریان خود می باشد. این رستوران تمامی مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق ایران تامین می کند، همچنین گوشت مورد استفاده در منوی این رستوران، حلال است.

استفاده از سرآشپزهای حرفه ای سبب شده است تا کیفیت غذاهای این رستوران در شهری مانند استانبول که رستوران های متعددی را در خود جای داده است، زبانزد توریست های این شهر شود.

در رستوران ایرانی ریحون انواع کباب های ایرانی مانند کباب کوبیده، برگ، شیشلیک، نگینی، سلطانی، حلزونی، جوجه کباب و وزیری به همراه سه نوع از خورش های پرطرفدار ایرانی اعم از خورش فسنجان، قرمه سبزی و قیمه سرو می شود.

درکنار منوی متنوع فوق، چلو ماهیچه و چلو گردن را نیز باید جزو غذاهای پرطرفدار این رستوران در نظر گرفت.

از مزیت های منوی رستوران ریحون استانبول، صرفه اقتصادی آن به خصوص برای خانواده های پرجمعیت است. شما می توانید با انتخاب پکیج های رویال ریحون، مخصوص ریحون و مخلوط ریحون ترکیب متنوعی از انواع کباب را با قیمتی مناسب و به صرفه تجربه کنید.

تنوع منوی رستوران ایرانی ریحون منحصر به غذاهای اصلی رستوران نیست، بلکه این رستوران انواع پیش غذاهای پرطرفدار ایرانی از جمله میرزاقاسمی، کشک بادمجان و همچنین انواع سوپ را نیز ارائه می دهد.

به غذاهای فوق، انواع دسر، انواع سالادهای ایرانی از جمله سالاد شیرازی و انواع نوشیدنی را نیز اضافه کنید.

https://ofoghgasht.com/wp-content/uploads/2023/08/reyhun-iran-rest-menu.jpg

منوی رستوران ریحون استانبول

فضای دل نشین رستوران ریحون استانبول

از جمله مواردی که سبب شهرت رستوران ریحون استانبول شده است، دکوراسیون منحصر بفرد و همچنین بالکن آن می باشد. این رستوران علاوه بر سالن داخلی خود که تزئینات زیبایی در خود جا داده است، بالکنی مشرف به کلیسای سنت آنتوان که از جمله جاذبه های گردشگری زیبای شهر استانبول می باشد، دارد و مشتریان می توانند با سرو غذای خود در قسمت تراس، از این منظره لذت ببرند.

تراس رستوران ریحون استانبول
تراس رستوران ریحون استانبول

آینه کاری های به کار رفته در سالن این رستوران، علاوه بر اینکه نمادی از معماری سنتی ایرانی را به نمایش گذاشته است، آرامش و زیبایی خاصی را برای مشتریان فراهم می آورند.

 تجربه ای خاطره انگیز از شیرینی های لذیذ دارچین!

از سال 1398، رستوران ریحون استانبول، شیرینی فروشی خود را نیز تاسیس کرد که به شیرینی فروشی دارچین استانبول شهرت دارد. در این شیرینی فروشی انواع شیرینی، رولت و بستنی در کنار دسرهای سنتی ایرانی مانند شله زرد سرو می گردد.

سرو شیرینی های تازه و با کیفیت در این شیرینی فروشی به همراه انواع دمنوش و چای ایرانی سبب شده است تا این شیرینی فروشی نیز در زمره پیشنهادهای برتر توریست های شهر استانبول ترکیه قرار گیرد.

 خدمات و امکانات

رستوران ریحون ترکیه، علاوه بر امکان سرو غذا در فضای منحصر بفرد خود، امکان ارائه خدمات غذای بیرون بر و همچنین ارسال آن را نیز فراهم نموده است.

علاوه بر خدمات فوق، این رستوران فضایی مناسب جهت پارکینگ اختصاصی را برای مشتریان خود نیز در نظر گرفته است.

از جمله مزیت های رستوران ریحون برای توریست های ایرانی این است که تمامی پرسنل این رستوران به زبان فارسی کاملا مسلط هستند و مشتریان ایرانی به راحتی می توانند سفارش و موارد مورد نظرشان را منتقل کنند.

علاوه بر آن، ارائه خدمات حرفه ای در کنار برخورد محترمانه پرسنل، از جمله نقاط قوت این رستوران می باشد.

ساعت کاری رستوران ایرانی ریحون

رستوران ریحون استانبول در هفت روز هفته در بازه زمانی 12 ظهر تا 11 شب فعال بوده و آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد.

مالک رستوران ایرانی ریحون استانبول کیست؟

تاسیس رستوران ایرانی ریحون به سال 1393 برمی گردد. در این سال حمید رحیمی این رستوران ایرانی را در شهر استانبول ترکیه افتتاح کرد. 5 سال بعد, شیرینی فروشی دارچین نیز در کنار همین رستوران و توسط حمید رحیمی افتتاح گردید.

با افزایش مشتریان و مراجعات به این رستوران، کمبود فضا سبب شد تا رستوران ایرانی ریحون به مکانی که مورد اشاره قرار گرفت، منتقل شود. این انتقال با حفظ بافت سنتی دکوراسیون و فضای آن انجام شده است.

جمع بندی

رستوران ریحون استانبول، از جمله معروف ترین رستوران های ایرانی ترکیه است که به دلیل کیفیت و تنوع بالای غذا، فضای زیبا، خدمات عالی و دسترسی مکانی مناسب از شهرت زیادی در این شهر برخوردار می باشد.

در این مقاله سعی بر آن شد تا منوی غذا و دسرها، امکانات و خدمات رستوران ریحون استانبول در کنار موقعیت آن نسبت به جاذبه های گردشگری این شهر به طور کامل مورد بررسی قرار گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *