آنچه باید از کشور پرتغال بدانیم

کشور پرتغال با توجه به پیشینه تاریخی و مکان های باستانی و آب و هوای معتدل و گرم آن مورد پسند و توجه بسیاری از ایرانی ها در چند سال اخیر بوده است و همچنین با توجه به موضوع مهم کم هزینه تر بودن مخارج آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی میتواند مقصد بسیار مناسب و ایده آلی برای مهاجرت و مسافرت و گشت و گزار ایرانیان باشد. اگر به دنبال یک مقصد امن برای سرمایه گذاری و شروع زندگی خود در یک کشور توسعه یافته و شاد اروپایی هستید این مقاله را تا آخر دنبال کنید:

کشور پرتغال
کشور پرتغال

موقعیت و معرفی کشور پرتغال

پرتغال کشوری در شبه جزیره ایبریا است که در جنوب غرب اروپا و غرب اقیانوس اطلس واقع شده است و از سمت شرق با اسپانیا همسایه می باشد، پایتخت آن شهر لیسبون در جنوب این کشور است.

موقعیت جغرافیایی کشور پرتغال
موقعیت جغرافیایی کشور پرتغال

پرتغال کشوری توسعه یافته با جمعیت 10.5 میلیون نفر و وسعت حدود 93 هزار کیلومتر مربع می باشد. هزینه زندگی در کشور پرتغال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر بوده بنابراین مقصد مناسبی برای مهاجران و مسافران خارجی است. کشور پرتغال به دلیل قدمت و آثار تاریخی بسیاری که دارد بیشترین آمار ثبت جهانی یونسکو را داراست.

زبان مردم در این کشور اکثرا پرتغالی است که شاخه ای از زبان رومی میباشد. اما بعضی از افراد به زبان انگلیسی هم صحبت می کنند.

اقتصاد و سیاست کشور پرتغال

با وجود اینکه در یک دهه گذشته پرتغال رکود و بحران اقتصادی را تجربه می کرد اما هم اکنون یک کشور دارای ثبات اقتصادی و سیاسی است که توسط یک دولت پارلمان دموکرات اداره می شود و واحد پول آن یورو می باشد.

پرتغال به دلیل واقع بودن در اقیانوس اطلس آب و هوای مدیترانه ای و گرم و مرطوبی دارد و بزرگترین صنعت و درآمد پرتغالی ها ماهیگیری و صادرات نوشیدنی و تولید قسمت عمده چوب پنبه جهان می باشد. کشور پرتغال به دلیل داشتن جزایر و جاذبه های طبیعی شگفت انگیز سالانه مورد توجه گردشگرانه زیادی است.

مهم‌ترین شهرهای کشور پرتغال

کشور پرتغال به دلیل داشتن آب و هوای گرم تر و معتدل تر نسبت به سایر کشور های اروپایی و سواحل زیبا و مشترک با اسپانیا و همچنین دارا بودن مکان های تاریخی و گردشگری زیبا و خوش آب و رنگ بسیار و با توجه به مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر کشورهای اروپایی می تواند یکی از مقصدهای مناسب برای گردشگری ، مسافرت، حتی مهاجرت و زندگی باشد. در نتیجه به معرفی چند شهر مهم آن میپردازیم

لیسبون (Lisbon) پایتخت کشور پرتغال

لیسبون پرجمعیت ترین شهر و پایتخت کشور پرتغال است. که به عنوان دومین شهر تاریخی بعد از آتن در روم میباشد. ترکیب معماری باستانی و تاریخی با هنر‌های مدرن امروزی به وضوح در کافه ها، رستوران ها، کلیسا ها، مکان های تاریخی و موزه هایی با سبک گوتیک دیده می‌شود که گردشگران زیادی را مجذوب خود می کنند. همچنین لیسبون با کوچه ها و محله های باریک و به سبک قدیمی با آهنگ های سنتی پرتغالی و مراکز خرید پرهیاهو چهره این شهر را خاص و جالب توجه کرده است.

لیسبون پایتخت کشور پرتغال
لیسبون پایتخت کشور پرتغال

خوب است بدانیم اولین کتاب فروشی جهان در شهر لیسبون کشور پرتغال می باشد.

کتابفروشی برترند لیسبون کشور پرتغال
کتابفروشی برترند لیسبون کشور پرتغال

پورتو (Porto) در کشور پرتغال

پورتو یکی دیگر از کلان شهرهای پرتغال است که در شمال کشور پرتغال واقع شده است این شهر نیز مانند لیسبون دارای بافت باستانی و کهن است که بادگیر ها و دیوارهایی با قدمتی اندازه قرون وسطا شاخصه اصلی این شهر می باشد همچنین خانه های رنگارنگ جلوه زیبایی به شهر بخشیده اند. جالب است بدانید تیم قوی فوتبال شهر پورتو محبوبیت زیادی بین هواداران فوتبال این کشور دارد.

پورتو پرتغال
پورتو پرتغال

شهر سینترا (Sintra) در کشور پرتغال

یکی دیگر از شهرهای مهم کشور پرتغال سینترا است که دقیقا در قسمت مرکزی پرتغال واقع شده است و سومین شهر پرجمعیت پرتغال میباشد و دارای ساختمان ها و برجها و دیوارهای پر نقش و نگار است که توجه ساکنین این کشور و مسافران خارجی را هم به خود جذب میکند.

سینترا پرتغال
سینترا پرتغال

 

کیفیت زندگی در کشور پرتغال

با توجه به اینکه پرتقال امروزه جزو کشورهای پیشرفته محسوب می شود و در سال های اخیر به اتحادیه اروپا پیوسته و دارای توافقنامه شینگن و از اعضا ناتو است درنتیجه پیشرفت و توسعه چشمگیری در زمینه کیفیت زندگی، تحصیل و سطح دانشگاه ها، بهداشت، بیمه ، حمل و نقل، رشد اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری شرکت های بزرگ و… داشته است. درنتیجه اگر تحصیلات و تخصص بالایی داشته باشید قطعا جایگاه خوبی می توانید در این کشور کسب کنید.

مهاجرت به پرتغال

امروزه با توجه به گستردگی دنیای ارتباطات جابجایی و زندگی در شهرها و حتی کشورهای دیگر ساده تر از قبل می باشد. همچنین شرایط مناسب پرتغال برای مهاجرپذیر بودن باعث می شود سالانه افراد بسیاری برای کار و تحصیل به پرتغال مهاجرت می کنند. با توجه به نیازها و علاقه مندی و توانایی مالی و تخصص افراد اخذ اقامت کشور پرتقال به دو صورت با سرمایه گذاری که به صورت خرید ملک یا راه اندازی شرکت و بدون سرمایه گذاری از طریق تحصیلی یا کاری و ازدواج می تواند انجام شود.

مزایای مهاجرت به پرتغال

در طی سال های اخیر به دلیل مزایای بسیار زیاد زندگی در کشور پرتغال، گرفتن ویزا و اقامت در این کشور بسیار مورد توجه ایرانیان برای مهاجرت بوده است که در که در زیر به بعضی از آنها اشاره میشود:

می توان گفت یکی از قدرتمندترین پاسپورتها را کشور پرتغال دارد و ششمین پاسپورت معتبر دنیا می باشد.

پرتغال یکی از بهترین و زیباترین کشورهای دنیا محسوب می شود

کشور پرتغال یکی از کشورهایی است که از نظر اقتصادی و سیاسی رشد چشمگیری داشته است بنابراین از نظر سرمایه گذاری کاری و شغلی مقصد مناسبی می تواند باشد

به دلیل قدمت و سابقه تاریخی کشور پرتغال از لحاظ خونگرمی و مهمان نوازی به فرهنگ ایرانیان نزدیک می باشد

در کشور پرتغال اکثر مردم به زبان انگلیسی آشنا هستند بنابراین برای ایجاد تعامل مشکلی ایجاد نمی شود

شرایط آب و هوایی آن معتدل می باشد به دلیل مجاورت با اقیانوس اطلس درنتیجه در اکثر روزهای سال از هوای مطلوبی برخوردار است.

طبیعت زیبای کشور پرتغال
طبیعت زیبای کشور پرتغال

اجازه برخورداری از ویزای شینگن سفر به کشورهای اروپایی و 185 کشور دیگر را دارند.

سیستم حمل و نقل و جاده ای مناسب و به روز دنیا برخوردار است.

سطح بهداشت و رفاه در کشور پرتغال بالا می باشد.

هزینه زندگی در کشور پرتغال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است

تحصیل رایگان در دانشگاه های سراسر این کشور ممکن می باشد.

دارای دانشگاه هایی معتبر با سطح و کیفیت بالای آموزش می باشد.

کشور پرتغال از امنیت و آرامش و آزادی بالایی برخوردار است

اخذ اقامت برای همه خانواده حتی فرزندان بالای 21 سال مقدور می باشد.

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزاهای اقامتی و کاری در کشور پرتغال میسر می باشد.

در کشور پرتغال نرخ بهره بانکی برای سرمایه گذاری پایین می باشد.

معایب زندگی در پرتغال

با وجود مزایای بسیار زیادی که مهاجرت به کشور پرتغال داراست ولی معایب آن را هم نمی توان نادیده گرفت که به چند مورد از این معایب می توان اشاره کرد:

شاید بتوان یکی از مشکلات کشور پرتقال را زبان پرتغالی که زبان سختی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی می باشد بیان کرد. ولی ناگفته نماند که اکثر مردم به زبان انگلیسی هم مسلط می باشند.

در بحث هزینه ها، هزینه ی کالاهای مصرفی در این کشور بسیار بالا می باشد اما هزینه تحصیل در این کشور رایگان است.

از دیگر معایب آن میتوان به سرمای آزاردهنده برخی مناطق آن در زمستان اشاره کرد ولی باید این را هم در نظر داشت که در بقیه فصول از هوایی معتدل و مدیترانه ای برخوردار است.

ممکن است برای ثبت بعضی شرکت ها امکان افتتاح حساب وجود نداشته باشد که می توان با کمک گرفتن از تیم و مشاوران مجرب افق گشت به خوبی از این مشکل عبور کرد.

جمع بندی

مهاجرت به کشور پرتغال و اینکه آیا انتخاب مناسبی برای مهاجرت می باشد یا خیر، بستگی به اهداف شما و انتظارات شما از کشور مقصد دارد. پرتغال کشوری است که به تازگی در حال پیشرفت و توسعه می باشد و بسیاری از برنامه های آن هنوز جا برای توسعه بیشتر دارد اما نسبت به کشورهای اروپایی دیگر با هزینه های سرسام آور می تواند گزینه خوبی باشد.

آژانس افق گشت در خصوص مشاوره اخذ اقامت و ویزا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *