شهر استانبول به دلیل تنوع وسیع و جذاب مراکز تفریحی و گردشگری از اولویت های سفرهای تفریحی برای گردشگران ایرانی محسوب می گردد؛ اما سوالی که ممکن است در ذهن هر توریستی ایجاد شود این است که بهترین تفریحات استانبول چیست؟! در این مقاله قصد بر آن خواهیم داشت تا چندی از تفریحات و جاذبه های گردشگری استانبول که حتما باید در اولویت برنامه سفر به استانبول قرار دهید را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس اگر قصد سفر به شهر زیبا و توریستی استانبول را دارید، این مقاله را از دست ندهید!

بهترین تفریحات استانبول چیست؟!

تفریحات استانبول را می توان در پارک ها، تفریحات آبی، جاذبه های طبیعی، دیدنی های تاریخی، شهربازی ها و تفریحات ساحلی دسته بندی نمود. در این قسمت به بهترین تفریحات استانبول خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

تفریحات آبی استانبول؛ لذت قدم زدن در ساحل تا تجربه هیجان در پارک های آبی

شهر استانبول به سبب همسایگی با دریای مرمره، شهری ساحلی محسوب می گردد که تفریحات ساحلی آن را هرگز نباید از دست دهید! شنا در سواحل، گذران شب در کافه و رستوران های ساحلی و غواصی در آن ها را می توان از گزینه های ایده آل در لیست بهترین تفریحات استانبول در نظر گرفت.

تفریحات آبی در استانبول
تفریحات آبی در استانبول

شنا در آب های ساحلی استانبول

شهر استانبول مجموعا 13 ساحل تفریحی معروف دارد. اگر قصد شنا در آب های ساحلی را دارید، ساحل چکمجه این شهر را که به زیبایی و منحصر بفرد بودن شهرت یافته است، از دست ندهید؛ اما اگر در مناطق شمالی شهر اقامت دارید، ساحل سولار نیز گزینه مناسبی برایتان محسوب می گردد.

دوچرخه سواری و پیاده روی در خط ساحلی

سواحل استانبول به سبب آرامش و دنج بودن فضای آن ها، از گزینه های ایده آل برای قدم زدن و یا دوچرخه سواری هستند که طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اگر از علاقمندان به این نوع تفریحات هستید، بهتر است چهار ساحل اوچکدار، تارابیا، مودا و امیرگان را در اولویت برنامه سفر خود قرار دهید. قطعا جزو بهترین تفریحات استانبول شما خواهد بود.

پارک های آبی ساحلی استانبول

پارک های آبی ساحلی را به جرات می توان از بهترین تفریحات استانبول عنوان کرد. تنوع تفریحات آبی در کنار امکانات بی نظیر که در هر پارک آبی به شیوه ای جذاب و منحصر بفرد ارائه می گردد، سبب شده است تا تفریحات آبی استانبول در لیست اولویت های هر گردشگری قرار گیرد. بهتر است بدانید پارک آبی کلا دلفین، آکوامارینا، ویالند، مارینا و کالسیوم استانبول از پرطرفدارترین تفریحات آبی استانبول محسوب می شوند.

لذت غواصی در کلوب های ساحلی

در سواحل شهر استانبول، کلوب های تفریحی را خواهید یافت که خدمات متنوعی ارائه می دهند. از جمله این خدمات، غواصی در اعماق آب دریای مرمر است که نمی توان از آن گذشت. از بهترین کلوب های غواصی استانبول می توان به کلوب های گورو، تک اکسپلور و ایسپرچت اشاره نمود. اگر از طرفداران غواصی هستید، بهتر است بدانید باید هزینه ای بالغ بر 2500 لیر را برای آن در نظر داشته باشید.

تم پارک های استانبول

اگر از طرفداران هیجان آدرنالین هستید، تم پارک های تفریحی و منحصر بفرد این شهر را می توان از بهترین تفریحات استانبول برای شما در نظر گرفت. تم پارک های استانبول به دلیل تنوع و هیجانات بی نظیر امکانات تفریحی که در آن ها طراحی شده است، از بهترین تفریحات استانبول به شمار می آید که هرگز نباید آن ها را از دست بدهید.

تم پارک های استانبول
تم پارک های استانبول

جالب است بدانید هرکدام از تم پارک های استانبول، به خودی خود دارای طراحی و امکانات منحصر بفردی هستند که آن ها را به یکی از گزینه های ایده آل تفریحات استانبول برای کودکان بدل کرده است و تجربه هر کدام از آن ها خاطره ای فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهند زد. حال به بهترین تم پارک های استانبول اشاره خواهیم کرد.

تم پارک فارستانبول

فارستانبول را می توان از بهترین گزینه های تفریحی برای تجربه هیجان و آدرنالین دانست که امکانات تفریحی جذاب و منحصر بفردی را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در خود جای داده است. تجربه سقوط آزاد، زیپ لاین، صخره نوردی، جنگل نوردی تا تاب غول پیکر آن از جمله بهترین تفریحات استانبول به شمار می آید که هرگز نباید آن ها را از دست دهید.

پارک مینیاتورک استانبول

اگر زمان بازدید از تمام جاذبه های گردشگری استانبول را در سفر خود ندارید، بدون شک تم پارک مینیاتورک برایتان جذابیتی فراموش نشدنی خواهد داشت. یکی از ویژگی های منحصر بفرد تم پارک مینیاتورک، طراحی ماکت بیش از 100 جاذبه گردشگری استانبول است که در آن به نمایش گذاشته شده اند و می توانید همه آن ها را تنها در این تم پارک جذاب مشاهده کنید.

جالب است بدانید این ماکت ها علاوه بر جاهای دیدنی استانبول، جاذبه های شاخص و معروف سایر شهرهای جهان را نیز در بین خودجای داده اند که یقینا تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان به همراه خواهد داشت.

پارک آتاتورک استانبول

اما اگر از علاقمندان به جاذبه های طبیعی و گشت و گذار در مناطق جنگلی هستید، پارک آتاتورک را می توان گزینه ای ایده آل برای شما در نظر گرفت. در این پارک منحصر بفرد، چندین مزرعه و گلخانه در کنار دریاچه مصنوعی، زیستگاهی ایده آل برای حیات وحش ایجاد کرده است که در نوع خود بی نظیر است و بازدید از آن، خاطره ای بیاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

مرور تاریخ استانبول در موزه های جذاب این شهر

شهر استانبول موزه های متفاوت و جذابی را در خود جای داده است که برای علاقمندان به گذشته این شهر و کشور ترکیه، از بهترین تفریحات استانبول به شمار می آیند. بازدید از موزه های این شهر را بعضا می توان از تفریحات رایگان استانبول و یا کم هزینه آن عنوان کرد. در این قسمت از مقاله اشاره ای مختصر به بهترین موزه های استانبول خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.

موزه های استانبول
موزه های استانبول

 موزه باستان شناسی استانبول

به طور کلی این موزه در سه قسمت مجزای موزه هنرهای اسلیمی، تاریخ شرق باستان و همچنین موزه باستان شناسی پذیرای گردشگران می باشد. این موزه که در فاصله کمی از کاخ توپکایی واقع شده است، بیش از 1500 شیء تاریخی را که به گذشته شهر استانبول، کشور ترکیه و همچنین سایر شهرهای شاخص جهان تعلق دارند، به نمایش گذاشته شده اند.

موزه فرش استانبول

گذشته صنعت فرش و هنر فرشبافی ترکیه را می توان در موزه منحصر بفرد فرش استانبول یافت. در این موزه، فرش هایی که به بیش از 500 سال پیش تعلق دارند، در سه گالری جداگانه که گالری اول، دوم و سوم عنوان دارند، به نمایش گذاشته شده اند. در گالری اول که در گذشته سالن غذاخوری ساختمان بوده است، فرش های با طرح های متنوع و زیبای انتزاعی به نمایش در آمده اند که از آن ها تحت عنوان فرش های هالبین نیز یاد می شود.

گالری دوم که در گذشته به عنوان مطبخ ساختمان موزه کاربرد داشته است، فرش هایی با طراحی های برگرفته از محراب های مساجد استانبول به نمایش گذاشته شده اند و طرح اصلی آن ها مبتنی بر ستاره هایی که در مرکز فرش قرار گرفته اند، می باشد؛ اما فرش های گالری سوم با گالری های اول و دوم تفاوت هایی دارند.

در این گالری، فرش هایی که ابعاد بزرگی دارند و بعضا متعلق به مساجد استانبول هستند را به نمایش گذاشته اند و اغلب آن ها به دوران زمانی بیش از 300 سال پیش تعلق دارند.

موزه موزاییک استانبول

جذابیت موزه موزاییک استانبول به سنگ فرش 260 متر مربعی آن برمی گردد که بخش باقیمانده سنگ فرشی به وسعت 3800 متر مربع و متعلق به دوران بیزانس می باشد. جالب است بدانید در موزاییک و کاشی های به نمایش گذاشته شده در این موزه، صحنه هایی مربوط به شکار، پیروزی در جنگ و غیره نقاشی شده اند که در نوع خود جذاب است.

لذت هیجان و تفریح در شهربازی های استانبول

بازی های سرگرم کننده، به روز و متنوع برای همه رده های سنی، شهربازی ها را در لیست بهترین تفریحات استانبول قرار می دهد. شهربازی های استانبول که اغلب توسط شرکت های بین المللی طراحی شده اند، جزو بهترین و جذاب ترین شهربازی های زنجیره ای در دنیا به حساب می آیند که هرکدام جذابیت ها و امکانات تفریحی خاص به خودشان را برای گردشگران تدارک دیده اند تا تفریحی بیاد ماندنی را برای آن ها رقم بزنند.در این قسمت از مقاله، به بهترین شهربازی های استانبول اشاره خواهیم نمود.

شهربازی های استانبول
شهربازی های استانبول

شهربازی موی پارک استانبول

این شهربازی دو طبقه و 12 هزار متری، تنوع بسیار زیادی از بازی ها و امکانات تفریحی را در خود جای داده است و عنوان بزرگترین شهربازی استانبول را از آن خود کرده است. ترن هوایی هیجان انگیز که به طرز خاصی حین حرکت دوران می کند، هتل بدون سکنه 800 متر مربعی در کنار منظره های منحصر بفرد سنگی از جذاب ترین تفریحات این شهربازی به شمار می آیند؛ پیشنهاد می کنید هرگز آن ها را از دست ندهید!

شهربازی فان لب استانبول

فان لب استانبول که در چهار طبقه 16 هزار متر مربعی طراحی شده است، به بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی خانوادگی شهرت دارد. در این شهربازی انواع بازی های خانوادگی و همچنین مخصوص رده سنی کودکان پیش بینی شده است تا خاطره ای بیاد ماندنی را برای خانواده ها به ارمغان آورد. برج سقوط آزاد با 26 متر ارتفاع، کوسه کنترل ناپذیر در کنار سالن ماشین های برقی آن از جذاب ترین تفریح های خانوادگی این شهربازی به شمار می آیند.

شهربازی بابالو استانبول

اگر فرزندانتان به بازی های چالش علاقه دارند، شهربازی بابالو را می توان از بهترین تفریحات استانبول برای آن ها عنوان کرد. در این شهربازی که ظرفیت بیش از 150 کودک به طور همزمان را دارد، بازی های چالشی همراه با فعالیت های فیزیکی مانند عبور از سرسره های متنوع، استخر توپ و تونل ها برای کودکان پیش بینی شده است و در نوع خود جذابیت بالایی دارد.

شهربازی لگولند استانبول

لگولند استانبول نیز از دیگر مراکز تفریحی خانوادگی است که اغلب سرگرمی های آن مبتنی بر ساخت و جمع آوری لگو طراحی شده اند. البته بهتر است بدانید در کنار این بازی ها، تفریحات دیگری نیز پیش بینی شده است که بازی قلعه شاه از جذاب ترین آن ها محسوب می شود.

گذران شب در خیابان استقلال و میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم و خیابان استقلال از نمادهای شاخص شهر توریستی و زیبای استانبول به شمار می آیند. جالب است بدانید که گذران شب و لذت بردن در کافه و رستوران های متنوع آن ها را می توان در لیست بهترین تفریحات شبانه استانبول در نظر گرفت. بازارگردی و خرید از مراکز خرید بزرگ این شهر در خیابان استقلال نیز از دیگر جذابیت های خیابان استقلال به شمار می آید که طرفداران زیادی را به سوی آن جلب کرده است.

خوشگذرانی در تنگه بسفر را از دست ندهید!

اگر بخواهیم جذابیت طبیعت گردی را با لذت گذران وقت در کافه در یک جا تجربه کنیم، باید گفت که تنگه بسفر گزینه ای ایده آل خواهد بود. تنگه بسفر علاوه بر تفریحات جذاب و متنوع آبی، جاذبه های منحصر بفردی همچون برج دختر، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، بندر شهر استانبول، مسجد سلیمانیه، کلیسای ایاصوفیه، آکواریوم استانبول، آنادلو کاوایی، ببک، آرناوت کوی و کاخ توپکایی را در نزدیکی خود دارد و از بهترین تفریحات استانبول به شمار می آید.

تفریحات تنگه بسفر در استانبول
تفریحات تنگه بسفر در استانبول

جالب است بدانید در تنگه بسفر، کشتی های تفریحی کروز که دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی هستند، پذیرای گردشگران می باشند و با آن ها می توانید سفری کوتاه بین قاره آسیا و اروپا را تجربه کنید.

کلام آخر

تنوع وسیع و جذابی از تفریحات و سرگرمی ها سبب شده است تا انتخاب بهترین تفریحات استانبول در برنامه ریزی سفر به این شهر توریستی، همواره از چالش های جالب گردشگران عنوان گیرد. در این مقاله سعی بر آن شد تا شما را با برخی از تفریحات و جذابیت های شهر استانبول آشنا کنیم تا سفری خاطره انگیز و بیادماندنی را در پیش داشته باشید.

مجموعه افق گشت با تکیه بر سال ها تجربه در برگزاری تورهای متنوع استانبول و همچنین بکارگیری پرسنل مجرب در این زمینه، آماده ارائه انواع خدمات رزرو تور، خرید بلیط هواپیما و رزرو مراکز اقامتی به صورت کاملا آنلاین و با شرایطی رقابتی می باشد.
شما گردشگران محترم می توانید از طریق تماس با کارشناسان مجموعه افق گشت، از شرایط و تخفیف های جذابی که برایتان در نظر گرفته ایم، مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *