ویژگی های تور مسافرتی خوب

ویژگی های تور مسافرتی خوب از جمله موارد مهمی است که برای انتخاب تور مناسب، اعم از تور خارجی و تور داخلی، می بایستی با آن ها آشنایی کامل داشته باشید تا سفری راحت و به دور از دغدغه را تجربه کنید. پس اگر انتخاب تور خوب برایتان مهم است، این مقاله را از دست ندهید.

 انتخاب تور مسافرتی خوب

اغلب برای شما پیش آمده است تا زمانی که قصد سفر به جایی را دارید، تورهای مسافرتی متعددی با امکانات و شرایط متفاوت به شما پیشنهاد می شوند. گاها انتخاب یک تور خوب برای مسافرتی راحت و آرام فرآیندی چالش برانگیز می شود و انتخاب مناسب برایمان سخت می گردد.

تور مسافرتی خوب ویژگی هایی دارد که می بایستی نسبت به آن ها آشنایی داشته باشید تا فرآیند انتخاب برایتان آسان تر گردد. در این قسمت از مقاله به ویژگی های مهم یک تور مسافرتی خوب خواهیم پرداخت.

 آژانس مسافرتی مناسب برای یک تور مسافرتی خوب

از مهم ترین ویژگی های تور خوب، آژانس مسافرتی مناسب است؛ اما سوالی که پیش می آید این است که آژانس مسافرتی یک تور مسافرتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در این قسمت از مقاله این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 انواع آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی متناسب با نوع عملکرد و مجوزهای فعالیت خود می توانند تورهای داخلی و یا خارجی با شرایط متفاوتی را ارائه دهند. به عنوان مثال جالب است بدانید بعضی از آژانس های مسافرتی صرفا مجوز فروش بلیط را از دو روش فروش مستقیم (نماینده های رسمی شرکت هواپیمایی) و یا فروش از طریق آژانس های هواپیمایی واسطه دارند و فقط در این زمینه می توانند فعالیت نمایند.

بعضی دیگر از آژانس های مسافرتی، علاوه بر فروش بلیط شرکت های هواپیمایی، خدمات تور مسافرتی نیز ارائه می دهند. همانند فروش بلیط هواپیما، فروش تور داخلی و خارجی نیز از دو روش صورت می پذیرد؛ در روش اول خود آژانس مسافرتی به صورت مستقیم ارائه و برگزاری تور مسافرتی را به عهده دارد، اما در روش دوم، تور مسافرتی که توسط آژانس دیگری ارائه می گردد، به فروش می رسد؛ به بیانی دیگر می توان گفت شما در روش دوم با نمایندگی آژانس ارائه دهنده تور روبرو هستید.

دسته بندی مهم دیگری نیز برای آژانس های مسافرتی مطرح است. آژانس هایی که تور مسافرتی خارجی ارائه می دهند را می توان در سه نوع مختلف دسته بندی کرد.

در نوع اول، آژانسی که از آن تور مسافرتی را تهیه کرده اید، با یک کارگزار در کشور مقصد قرارداد دارد. تمامی امکانات و خدماتی که در طول تور به شما ارائه می گردد، توسط این کارگزار مهیا می گردد.

در نوع دوم که تفاوت زیادی با نوع قبلی ندارد، یک نفر راهنما که از جانب آژانس مسافرتی که از آن تور را تهیه کرده اید در نظر گرفته شده است، شما را همراهی خواهد کرد.

برخلاف دو نوع قبلی، در آژانس مسافرتی نوع سوم، صفر تا صد خدمات و امکانات سفر توسط آژانس مسافرتی مهیا می شوند و دیگر کارگزاری در کار نخواهد بود.

دقت داشته باشید که ممکن است یک آژانس مسافرتی برای تورهایی که ارائه می دهد، انواع متفاوتی از دسته بندی های مذکور را ارائه دهد. پس برای خرید تور خارجی خوب، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید.

 آژانس مسافرتی معتبری را انتخاب کنید

شاید شما هم این نظر را داشته باشید که انتخاب تور مسافرتی خوب فقط به امکانات و خدمات آن بستگی دارد، اما جالب است بدانید معتبر بودن آژانس مسافرتی که از آن تور داخلی و یا خارجی تهیه می کنید، می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت تور داشته باشد.

گاهی پیش می آید که آژانس های مسافرتی غیرمعتبر، نوع پرواز، نوع و امکانات هتل و یا خدماتی که در تور ارائه می شوند را خلاف واقعیت آن بیان کنند تا شما را به هر نحوی جذب تور خود کرده و آن را به فروش برسانند. برای این آژانس های مسافرتی، چون اعتبار کاری مهم نمی باشد، کیفیت تور اهمیتی زیادی ندارد و صرفا با بزرگنمایی امکانات تور، قصد افزایش فروش به مشتریان را دارند.

آژانس های مسافرتی معتبر علاوه بر اینکه قادر هستند شرایط رفاهی و خدماتی تور را به طور مناسب و در سطح بالا مهیا کنند، می توانند با تکیه بر تجربه خود، شرایط قیمتی جذاب و رقابتی را در کنار حفظ کیفیت تور خارجی و یا داخلی ارائه دهند. اینگونه آژانس ها،  به دلیل حفظ برند و اعتبار و همچنین مشتریان خود، هیچ زمانی کیفیت تور خود را حتی به بهانه کاهش قیمت های آن پایین نمی آورند؛ پس هیچگاه فریب تورهای داخلی و یا خارجی با قیمت های بسیار ارزان را نخورید.

برای انتخاب آژانس مسافرتی برای یک تور مسافرتی خوب، ابتدا سوابق تورهایی که توسط آن آژانس برگزار شده است را بررسی کنید؛ اینکه قبل از تور مسافرتی که در نظر گرفته اید، چند بار تور با مقصد مورد نظر شما برگزار شده است و در چه سطح کیفیتی و قیمتی بوده است، می تواند تا حد زیادی شما را در انتخاب یک آژانس و تور خوب راهنمایی نماید.

 قرارداد کتبی تور مسافرتی

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی جزئیات تور مسافرتی باید به صورت مکتوب و در قالب قراردادی بین شما و آژانس مسافرتی مشخص گردند. مواردی مانند مقصد، نوع پرواز، نام هتل و تعداد ستاره های آن، نوع ترانسفر، خدمات و امکاناتی که در بازه زمانی تور به مسافرین ارائه می گردند و همچنین مکان های گردشگری که تحت پوشش تور است، از جمله مواردی است که برای انتخاب تور خوب داخلی و یا خارجی مهم می باشند.

 راهنمای تور

اگر قصد انتخاب یک تور خارجی خوب را دارید، از ضرورت راهنمای حرفه ای تور غافل نشوید. راهنمای تور خارجی به جهت آشنایی کامل با زبان و جزئیات کشور مقصد مانند قوانین، مکان های گردشگری، پاساژهای مناسب برای خرید و غیره می تواند تاثیر بسزایی را در آرامش شما در طول سفرتان داشته باشد.

راهنمای تور خوب مسافرتی
راهنمای تور خوب مسافرتی

 برنامه ریزی زمانی مناسب

برنامه ریزی زمانی مناسب از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب تور خوب می باشد. برنامه زمانی باید طوری تنظیم شود که در بازه زمانی کوتاهی که در مسافرت هستید، حداکثر استفاده را از زمان خود داشته باشید. برنامه زمانی یک تور مسافرتی خوب، باید شامل بازدید از جاذبه های تفریحی و گردشگری مهم و معروف، برنامه های تفریحی متنوع، زمان مناسب برای مراکز خرید و همچنین استراحت برای جلوگیری از بروز خستگی بیش از حد باشد.

برنامه ریزی تور خوب مسافرتی
برنامه ریزی تور خوب مسافرتی

 امکانات رفاهی، تفریحی و خدمات یک تور مسافرتی خوب

یک تور خوب باید انواع امکانات تفریحی و خدماتی را در بر داشته باشد. در مقایسه تورهای مسافرتی، لیست خدمات و امکاناتی که ارائه می شود را درخواست کنید و آن ها را مقایسه نمایید.

جمع بندی

در این مقاله به ویژگی های مهم یک تور مسافرتی خوب پرداخته شد. تهیه تور از آژانس های مسافرتی معتبر می تواند سفری خاطره انگیز و سرشار از آرامش را برای شما فراهم سازد.

آژانس مسافرتی افق گشت با تکیه بر سال ها تجربه و همچنین با بکارگیری پرسنل مجرب و متخصص، تجربه ارائه تورهای داخلی و خارجی متعددی در بالاترین سطح کیفیت و با قیمتی رقابتی را دارا می باشد. اگر قصد خرید تور خوب را دارید، می توانید از طریق تماس با مجموعه افق گشت، از شرایط جذاب تورهای خارجی و داخلی که برای شما در نظر گرفته ایم، مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *