جزایر مالدیو کجاست؟ معرفی سواحل، تفریحات و هتل ها

در پاسخ به سوال جزیره مالدیو کجاست ؟ باید بگوییم; مالدیو یکی از کشورهای توریستی است که به زیبایی و جذابیت سواحل خود، آب های ساحلی شفاف و درخشنده شهرت دارد. جاذبه های گردشگری کشور مالدیو به حدی زیبا و منحصر بفرد هستند که در اغلب مقاله ها و سایت های گردشگری، عبارت “مالدیو بهشت روی زمین” به کار رفته است.
در این مقاله سعی بر آن خواهیم داشت تا علاوه بر معرفی جزایر مالدیو، جاذبه های گردشگری آن، بهترین زمان سفر به مالدیو و تمامی اطلاعاتی که مورد نیازتان است را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس اگر سفر به مالدیو را در برنامه دارید، این مقاله را از دست ندهید!

جزایر مالدیو کجاست؟

کشور مالدیو و جزایر آن، در همسایگی کشور سریلانکا واقع شده است که سواحل و جزایر آن در اقیانوس هند قرار دارند. این کشور در کنار کمترین جمعیت و مساحت در قاره آسیا، کمترین ارتفاع از سطح دریا را با ارتفاع میانگین 5/1 متر و ارتفاع حداکثری 4/2 متر از آن خود کرده است.
پایتخت کشور مالدیو، شهر ماله است که با جمعیت تقریبی 160 هزار نفر، به دلیل تاج گذاری بسیاری از پادشاهان در آن، به پادشاه جزایر مالدیو معروف شده است.

جزایر مالدیو
جزایر مالدیو

جاهای دیدنی مالدیو

جزایر مالدیو به سبب طبیعت بکر و منحصر بفرد خود، در کنار امکانات رفاهی و توریستی جذاب،به مقصد گردشگری ایده آلی برای ثروتمندان و تجمل گرایان بدل شده اند. در این قسمت از مقاله به مهم ترین جاهای دیدنی مالدیو خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید!

سواحل جزیره مالدیو

سواحل مالدیو را می توان مقصد اصلی بسیاری از گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند، عنوان کرد. کشور مالدیو به دلیل موقعیت جغرافیایی خود نسبت به اقیانوس هند در مجموع 1350 جزیره و 30 جزیره مرجانی دارد.
این جزیره ها به سبب ساحل های شنی و صخره های دریایی منحصر بفرد، آب های ساحلی شفاف و درخشنده در شب جزو پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری جزایر مالدیو محسوب می شوند. حال به معرفی معروف ترین و زیباترین آن ها خواهیم پرداخت.

ساحل جزیره ولیگاندو

ویژگی جالب این جزیره، تلفیق طبیعت بکر و پر تراکم با سواحل زلال و درخشان است. این تلفیق مناظر به قدری زیباست که علی رغم کوچک بودن جزیره، سالانه تعداد قابل توجهی گردشگر به خود جذب می کند.
علاوه بر مناظر فوق، جزیره ولیگاندو تالاب هایی را در خود جای داده است که به سبب آن ها، تفریحاتی اعم از ماهیگیری و غواصی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. پس از جزیره ولیگاندو، بازدید از روستاهای اطراف آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

ساحل جزیره بیولومینِسِنت

این جزیره را می توان از منحصر بفردترین جاذبه های توریستی در سراسر دنیا معرفی کرد که بازدید آن در شب ها صحنه هایی تکرارنشدنی برایتان رقم می زند.
در این جزیره، به سبب ویژگی خاص آب و ساحل آن، فیتوپلانکتون‌ هایی که در آب هستند، در ساحل مانند ستاره های آسمان می درخشند. این ویژگی خاص و خیره کننده را که فقط در شب ها شاهد خواهید بود، از جذاب ترین وجه های تمایز طبیعت مالدیو نسبت به سایر کشورها عنوان می کنند.

بهتر است بدانید اگر برای این ویژگی فوق العاده سفر می کنید، بهترین زمان سفر به مالدیو، ماه های ژوئن، ژولای، آگوست، سپتامبر و آگوست هر سال میلادی می باشد.

در کنار طبیعت جالب و دیدنی جزیره بیولومینِسِنت مالدیو، جالب است بدانید کافه و رستوران های زیادی در این جزیره پذیرای شما هستند که به خودی خود، سبب شهرت بیشتر این جزیره شده است.

جزیره مرجانی فووامولا

این جزیره علاوه بر زیبایی خیره کننده خود، از دریاچه آب شیرین هادی ماگی کیلهی نیز بهره می برد. به سبب وجود این دریاچه بزرگ در این جزیره، شنا، ماهیگیری و موج سواری از جمله تفریحات مرسوم و پرطرفدار توریست های مقیم در آن می باشد.

طبیعت مالدیو

در کنار سواحل زیبا و جذاب، طبیعت مالدیو را نیز نباید از قلم انداخت. طبیعت مالدیو به قدری زیبا و خیره کننده است که از آن به عنوان بهشت روی زمین یاد می کنند. اگر به این کشور سفر کردید، بازدید از طبیعت بکر از جمله نخلستان های آن را از دست ندهید!

موزه ملی مالدیو

اگر از علاقمندان به تاریخ و ادوار گذشته جزیره مالدیو هستید، موزه ملی آن را از دست ندهید. در این موزه که در کاخ سلطنتی و پارک سلطان واقع شده است، اشیاء و اسنادی با قدمت چندین ساله به نمایش گذاشته شده است که تاریخ تشکیل این کشور را تشکیل می دهند.
اگر قصد بازدید از موزه ملی را دارید، سرسنگ مرجانی لرد بودا، تخته چوبی که از قرن 13 و قطعه آلیفو تاد از قرن 11 را از قلم نیندازید!

گالری هنر ملی

اگر آشنایی با هنر در کشورهای مختلف از موضوعات مورد علاقه شماست، بازدید از گالری ملی مالدیو می تواند برایتان جذاب باشد. این گالری با سابقه ای بیش از 20 سال، فرهنگ، هنر و سنت های مالدیو اعم از لباس های محلی و سنت های قدیمی را به نمایش گذاشته است که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

یادبود سونامی

در سال 2004 میلادی، بیش از 70 شهروند از کشور مالدیو در جزیره ماگو در نزدیکی شهر ماله، جان خود را از دست دادند. به سبب این اتفاق ناگوار، بنای یادبودی تحت عنوان یادبود سونامی ساخته شد.

در این بنای تاریخی که به جاذبه گردشگری مورد توجهی تبدیل شده است، 20 گوی فولادی وجود دارد که نمادی از مجموعه جزایر مالدیو هستند. در کنار این گوی ها، ستون هایی با ارتفاع بیشتر از آن ها ساخته شده اند که به عنوان نمادی از موج های سونامی شناخته می شوند.
اگر بازدید از بنای یادبود سونامی را در برنامه خود دارید، از امکانات تفریحی آبی از جمله موج سواری نیز می توانید لذت ببرید.

پل دوستی مالدیو کجاست ؟

در سال 2019 میلادی، پل دریایی به نام پل سیناماله ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت. این پل که فاصله مسافتی و زمانی بین جزایر مالدیو را به طرز قابل توجهی کاهش داد، بخشی از پروژه اتصال زمینی پایتخت مالدیو به شهر فرودگاهی هول هوله چین است که توسط این کشور ایجاد شد.

به سبب افتتاح این پل 2 کیلومتری، ارتباطات بین دو کشور چین و مالدیو تقویت شد که مردم این کشور به همین دلیل، آن را پل دوستی مالدیو و چین عنوان می کنند. این پل به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار این کشور بدل شده است و هرساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

زیردریایی نهنگ مالدیو

بازدید از طبیعت بکر زیر آب جزایر مالدیو به دلیل شفافیت آب های ساحلی و همچنین وجود گونه های متنوع از آبزیان می تواند از خاطرات تکرارنشدنی گردشگران آن محسوب شود.

زیردریایی نهنگ مالدیو شما را حدودا یک ساعت به زیر آب می برد و در آن قادر خواهید بود تا انواع متنوع و جذابی از کوسه و لاک پشت ها را از نزدیک مشاهده کنید.

زیردریایی نهنگ مالدیو
زیردریایی نهنگ مالدیو

مسجد جمعه پایتخت مالدیو کجاست ؟

مسجد جمعه شهر ماله به سبب معماری جذاب و سبک تاریخی آن در سال 2009 میلادی در لیست میراث فرهنگی سازمان یونسکو جای گرفته است. طراحی و ساخت این مسجد به قدری جالب و جذاب است که آن را تحت عنوان یکی از برترین سازه های جهان، به یکی از مقاصد اصلی گردشگران مالدیو بدل کرده است.

همچنین جالب است بدانید که مسجد جمعه ماله، با قدمتی بیش از 365 سال بر پایه تخته سنگ ها و صخره های مرجانی طراحی و ساخته شده است و به نام مسجد هوکورو میسکی نیز بین مردم مالدیو شناخته می شود.

تفریحات مالدیو

در کنار طبیعت بکر و منحصر بفرد، از تفریحات مالدیو که بسیار جذاب و شگفت انگیز هستند، نمی توان گذشت! در این قسمت از مقاله به تفریحات مالدیو خواهیم پرداخت.

غواصی در مالدیو

اگر بخواهیم در بین تفریحات متنوع مالدیو، تنها یک تفریح را انتخاب کنیم، بدون شک غواصی در این جزایر گزینه اول محسوب خواهد شد.
شفافیت آب و درخشندگی آب، تنوع جذاب آبزیان در کنار وجود امکانات تفریحی و غواصی متعدد و متنوع، غواصی را به یکی پرطرفدارترین تفریحات مالدیو تبدیل کرده است.
بهتر است بدانید حتی اگر تابحال غواصی نکرده باشید هم مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. مراکز غواصی در مالدیو علاوه بر آموزش اولیه، افراد آموزش دیده ای را همراهتان می فرستند تا آسوده خاطر به تفریح خود بپردازید.

غواصی در مالدیو
غواصی در مالدیو

اسنورکلینگ یا غواصی در عمق کم

در کنار غواصی در اعماق اقیانوس هند و یا دریاچه های شیرین، اسنورکلینگ یا همان غواصی در عمق کم هم از جمله تفریحات مالدیو است که برایتان جذاب خواهد بود. اگر دیدن لاک پشت های بزرگ و غذا دادن به آن ها از نزدیک را دوست دارید، این غواصی می تواند گزینه ایده آلی برایتان باشد.

تفریخات جزایر مالدیو
تفریخات جزایر مالدیو

موج سواری در جزایر مالدیو

در کنار غواصی، موج سواری نیز از جمله مهم ترین و پرطرفدارترین تفریحات مالدیو محسوب می گردد. به همین دلیل است که هر ساله تعداد زیادی از موج سواران حرفه ای و بین المللی به این کشور سفر می کنند تا تمرینات و مسابقات خود را در آن جا پیگیری نمایند.

اسکوپا

اگر از علاقمندان دیدن دلفین ها از نزدیک هستید، اسکوپا را از دست ندهید. در اسکوپا که از جمله تفریحات آبی مالدیو است، با قایق های مخصوصی در حوالی غروب آفتاب به آب بزنید و دلفین ها را در نزدیکی خود پیدا کنید و لذت ببرید.

پدل بُردینگ

پدل بردینگ نیز از تفریحات مالدیو است که می تواند سفری خاطره انگیز و سرشار از آرامش را برای شما مهیا کند. برای پدل بردینگ می بایستی تخته های مخصوص به آن که پارویی است را تهیه کنید و در آب های ساحلی با آرامشی بی نظیر، به پارو زدن بپردازید.

بهترین زمان سفر به مالدیو

در اغلب موارد گفته می شود که بهترین زمان سفر به کشور مالدیو اواسط پاییز هر سال تا اواسط بهار سال بعد آن است. البته به این موضوع هم باید توجه کرد که برای انتخاب بهترین زمان سفر به مالدیو، بهتر است اول آب و هوای مورد نظرتان را انتخاب کنید. جزایر مالدیو در برخی از ماه های سال، آب و هوایی خشک و در برخی دیگر، آب و هوایی بارانی را تجربه می کنند.

جالب است بدانید سفر به مالدیو در هرکدام از بازه های زمانی فوق، برتری ها و معایب خاص به خود را دارند که در این قسمت از مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر از طرفداران تفریحات آبی و آب و هوای گرم هستید، بازه زمانی ماه November تا April گزینه مطلوبی برایتان خواهد بود. در این ماه های سال، بارش کمتر در کنار آب و هوای گرم تر سبب خواهد شد تا تفریحاتی مانند غواصی، اسنورکلینگ، طبیعت گردی و غیره به اوج خود برسند.

اما در کنار مزایای فوق، باید بدانید که این بازه زمانی اوج ترافیک سفر توریست ها به مالدیو بوده و طبعا هزینه سفر به مالدیو برایتان گران تر تمام خواهد شد. البته این موضوع هم در نظر بگیرید که جزایر مالدیو، امکانات رفاهی و اقامتی بسیار وسیع و متنوعی دارند که حتی در اوج ترافیک توریست ها نیز مشکلی جز افزایش هزینه ها را تجربه نخواهید کرد.

اما گزینه بعدی، سفر در بازه زمانی اواسط بهار تا اواسط پاییز همان سال است. در این مدت، میزان بارندگی به طرز محسوسی افزایش می یابد. شاید گمان کنید که این بازه زمانی، توریستی به مالدیو سفر نمی کند؛ اما جالب است بدانید این بازه زمانی بهشتی برای موج سواران است که ورزش هیجان انگیز خود را روی موج های بلند اقیانوس هند تجربه کنند. در این بازه زمانی، به سبب کاهش ترافیک مسافر، هزینه سفر کمتری را در پیش خواهید داشت.

هتل های جزیره مالدیو

همان طور که در قسمت های قبلی نیز مورد اشاره قرار گرفت، جزایر مالدیو از امکانات اقامتی، رفاهی و تفریحاتی بسیار وسیع و متنوعی برخوردار هستند، به طوری که هر سطح از خدماتی را که انتظارش را داشته باشید، بدون شک آن را خواهید یافت. در این قسمت از مقاله به هتل های مالدیو اشاره خواهیم کرد.

رزرو هتل های ارزان مالدیو

اگر قصد اقامت ارزان در مالیو را دارید، اقامتگاه مادیوارو کرو می تواند گزینه ایده آلی برای شما محسوب گردد؛ چراکه علاوه بر هزینه پایین اقامت، طراحی جذاب و سطح رفاهی و خدماتی مناسبی را ارائه می دهد.

هتل دو ستاره لیبرتی نیز می تواند در این بازه قیمتی گزینه مناسبی باشد چراکه علاوه بر امکانات رفاهی مناسب، اقامت در نزدیکی ساحل را نیز تجربه خواهید کرد.

هتل های میان قیمت مالدیو

در بازه های قیمت متوسط، هتل هایی مانند هتل رویاها، هتل بیلیس دیگورا، هتل جزیره ای بیادو و هتل کریستال سَندز از جمله گزینه های پیش روی شما هستند که دارای سه ستاره می باشند. این هتل ها امکانات خدماتی و رفاهی نسبتا مناسب را در کنار قیمتی نه چندان بالا عرضه می دارند و می توانند گزینه مناسبی برای اقامت در مالدیو باشند.

هتل های لوکس مالدیو

اگر از ان دسته گردشگرانی هستید که اقامت در هتل های لوکس و استفاده از نهایت امکانات رفاهی و خدماتی را در اولویت سفر خود قرار دادید، این بخش از مقاله را از دست ندهید.

تنوع زیادی از هتل ها و مراکز اقامتی در مالدیو وجود دارند که 5 ستاره بوده و خدمات قابل توجهی را ارائه می دهند. در این قسمت به هتل های مالدیو که بالاترین سطح خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی را ارائه می دهند اشاره خواهیم کرد.

از جمله این هتل ها می توان به هتل ریتی فارو، هتل هتل دوسیت تانی مالدیوز و همچنین هتل کاندیما مالدیوز اشاره کرد که هرآنچه که از یک هتل انتظار دارید را در بالاترین سطح ممکن برایتان فراهم کرده اند.

رزرو هتل های جزایر مالدیو
رزرو هتل های جزایر مالدیو

هتل های زیر آب مالدیو

جالب است بدانید سطح لوکس بودن و تجمل گرایی هتل های جزایر مالدیو به 5 ستاره منتهی نمی شود. در این جزایر، هتل هایی هستند که امکان اقامت در زیر آب را برای توریست ها مهیا کرده اند.
هتل کُنراد مالیدوز رنگالی، هتل ساب سیکس، هتل لایو هُوا فِن فوشی از جمله هتل های زیر آب مالدیو هستند که تجربه بی نظیری از اقامت چند شبه زیر در اعماق اقیانوس و در نزدیکی گونه های متنوع آبزیان را برایتان فراهم خواهند کرد.

کلام آخر

مالدیو به سبب طبیعت بکر جنگلی و اقیانوسی و همچنین ساحل های منحصر بفرد مرجانی خود، به یکی از قطب های توریستی جهان تبدیل شده است که هر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند.
در این مقاله سعی بر آن شد تا علاوه بر معرفی جزایر مالدیو، جاهای دیدنی و امکانات تفریحی آن، هتل های مناسب برای اقامت را نیز مورد بررسی قرار دهیم.
مجموعه افق گشت با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه برگزاری تور مالدیو، آماده ارائه خدمات متنوع از جمله رزرو هتل صورت کاملا آنلاین و همچنین با قیمت و شرایطی رقابتی به شما گردشگران محترم می باشد. شما می توانید از طریق تماس با این مجموعه، از شرایط جذابی که مجموعه افق گشت برایتان در نظر گرفته است، مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *